Обробка даних...

Розмір шрифту
A
A
A
Колір сайту
A
A
Звичайна версія сайтуЗвичайна версія сайту

Львiвенергозбут

Інформація для клієнтів

Загальні умови електропостачання

Постачання електричної енергії споживачу здійснюється, якщо:

1) об’єкт споживача підключений до мереж оператора системи у встановленому законодавством порядку;

2) електропостачальник за договором з оператором системи отримав доступ до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи;

3) споживач є стороною діючих договорів:
  • про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії;
  • про постачання електричної енергії споживачу або про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, або про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»;
  • про надання послуг комерційного обліку електричної енергії, крім випадків, коли роль постачальника послуг комерційного обліку виконує оператор системи, до мереж якого приєднаний цей споживач.
4) за усіма точками комерційного обліку на об’єкті (об’єктах) споживача, за якими здійснюється (планується) постачання електричної енергії, укладено договір з постачальником послуг комерційного обліку про надання послуг комерційного обліку електричної енергії;

5) відсутній факт припинення/призупинення постачання електричної енергії або надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у випадках, передбачених законодавством у сфері енергетики;

6) відсутня прострочена заборгованість за договорами про постачання електричної енергії або про надання послуг системи розподілу/передачі.

За наявності боргу у розмірі вартості електричної енергії, спожитої протягом двох попередніх місяців, електропостачальник має право в установленому порядку розірвати договір про постачання електричної енергії споживачу згідно з його умовами.
 
Порядок зміни електропостачальника
 
Споживач має право в установленому цими Правилами порядку на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) з новим електропостачальником.

Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб’єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.

Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

Днем повідомлення споживачем про намір змінити електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу.

Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

Пільги та субсидії

Щодо монетизації пільг, питання, відповіді


З 1 жовтня 2019 року впроваджено в Україні монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року №373.
Важливо, що паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова.
Монетизована пільга у безготівковій формі призначена пільговикам автоматично. Кошти надходитимуть на персональний особовий рахунок в АТ «Ощадбанк». А звідти — автоматично перераховуватимуться на оплату житлових та комунальних послуг.
Монетизована пільга у готівковій формі за бажанням пільговика (звернення до 15 жовтня 2019 року) призначена готівкою з виплатою щомісяця на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об'єкти АТ «Укрпошти».
Підприємства, що надають житлово-комунальні послуги, здійснюють повне нарахування пільговикам за спожиті житлово-комунальні послуги, а також внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку за їх наявності) у платіжних документах (без відображення розміру пільги) починаючи з листопада 2019 року (за жовтень).
Внески на управління багатоквартирним будинком (на утримання будинку і прибудинкової території), на оплату комунальних послуг у будинках, де створено об’єднання, виставляються до оплати пільговикам у розмірі, затвердженому загальними зборами об’єднання - без відображення розміру пільги.
Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.
Управителі, об’єднання, виконавці комунальних послуг надають до 25 вересня та 25 квітня структурним підрозділам з питань соціального захисту населення інформацію про суму простроченої понад місяць заборгованості з оплати послуг.
У разі отримання від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої заборгованості з оплати послуг (розмір якої на даний час складає 340 грн), пільговики, які отримують пільгу у готівковій формі, переводяться у грошову безготівкову форму.

Порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї затверджений постановою Уряду №389 від 04.06.2015 р.

Дія цього Порядку поширюється на такі категорії громадян:
учасники війни; члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни (крім членів сімей загиблих учасників АТО); особи з особливими заслугами перед Батьківщиною; батьки померлої особи з особливими заслугами; вдова (вдівець) особи з особливими заслугами; особи з особливими трудовими заслугами; батьки померлої особи з особливими трудовими заслугами; вдова (вдівець) особи з особливими трудовими заслугами; діти війни; жертви нацистських переслідувань, статті 6 (1) – 6 (4); багатодітні сім’ї; дитячі будинки сімейного типу; прийомні сім’ї; опікуни дітей померлого громадянина, смерть якого пов’язана з ЧАЕС (3 категорія); дружина (чоловік) (ЧАЕС) померлого громадянина (3 категорії); дитина (ЧАЕС) інвалід.

Надання пільг без урахування доходів залишається для таких категорій громадян:
учасники бойових дій; інваліди війни 1-3 груп; члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни з числа учасників АТО; реабілітовані особи; опікуни дітей померлого громадянина, смерть якого пов’язана з ЧАЕС (1, 2 категорія); дружина (чоловік) (ЧАЕС) померлого громадянина (1, 2 категорії); постраждалі особи внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 та 2 категорій (ліквідатор та потерпілий); ветерани військової служби; вдова (вдівець) ветерана військової служби; ветерани органів внутрішніх справ; вдова (вдівець) ветерана органів внутрішніх справ; ветерани державної пожежної охорони; вдова (вдівець) ветерана державної пожежної охорони; ветерани Державної служби спеціального зв’язку; вдова (вдівець) Державної служби спеціального зв’язку; ветерани служби цивільного захисту; вдова (вдівець) ветерана служби цивільного захисту; ветерани Державної кримінально-виконавчої служби; вдова (вдівець) ветерана Державної кримінально-виконавчої служби; ветерани податкової міліції; вдова (вдівець) ветерана податкової міліції; вдова (вдівець), батьки військовослужбовця, який загинув (помер) під час проходження військової служби, її (його) діти; дружина (чоловік) військовослужбовця, який пропав безвісти, її (його) діти; інваліди військової служби.
Управління праці та соціального захисту населення розраховують щомісяця суму пільги з огляду на:
  • - розмір знижки, на яку пільговик має право згідно з законом;
  • - кількість членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального господарства.
Після закінчення опалювального сезону (монетизована пільга у безготівковій формі), суми невикористаних коштів перераховуються з рахунка для виплати пільг на рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк». У разі відсутності відкритого рахунка в АТ «Ощадбанк» рахунок відкривається за заявою пільговика до АТ «Ощадбанк». Відкриття рахунка здійснюється в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».
За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із нарахуванням пільги, пільговики звертаються до структурних підрозділів із питань соціального захисту населення.
За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.
За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг пільговики звертаються до АТ «Ощадбанк».
 
Основні питання та відповіді щодо монетизації пільг
 
1.         У листопаді мені прийшла платіжка із повним розміром платежу, хоча я пільговик. Раніше в мене була прописана лише частина платежу, відповідно до розміру пільги. Чому так ?

З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі.
Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.

2.         Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків ?

З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним.
Розмір пільги щомісячно розраховує орган соціального захисту населення.
Суму пільги розраховуватимуть, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.

3.         Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада 2019 ?

Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку.
Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року.
Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки.
Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком.

4.         Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги ?

Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ “Ощадбанк”, а частину ви сплачуєте самостійно.
Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється у наступній послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.
Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т.д.
Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місць.
Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги).
Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом.

5.         А якщо в мене немає мобільного телефону ?

Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку.
Ви також можете самостійно проводити розрахунки.

6.         Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо я не маю мобільного телефону ?

Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим.
Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати Ощадбанка (див. запитання №4), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.

7.         Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо ?

Це залежить від того, у якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі.
Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі.
Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку – то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року і на нього будуть зараховані ці гроші.

8.         Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в Ощадбанку ?

Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанк, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.

9.         Якщо я не хочу працювати з Ощадбанком, можна обрати якийсь інший банк ?

Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який з них, а також доставку пільги через Укрпошту.
Щоб отримати відповідний сервіс потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний).
Для безготівкової форми виплат Ощадбанк є єдиним варіантом на сьогодні.

10.       Чи можна у разі смерті пільговика виплатити кошти за останній місяць життя безготівково ?

Не можна. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика.

11.       Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від Ощадбанку ?

Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

До уваги одержувачів субсидій

Інформуємо споживачів ТОВ «Львівенергозбут » про те, що постановою КМУ №807 від 14 серпня 2019 року внесені зміни в Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (ЗП України, 1996 р., № 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2000р., №5, ст. 178; 2018р., №37, ст. 1311, №84, ст. 2765; 2019р., №10, ст. 361, №17, ст. 573, №36, ст. 1263, №51, ст. 1736). Згідно з новою редакцією документу, споживачам слід знати про наступне.

Якщо по суті, то слід відзначити, що Урядом вдосконалюється механізм надання житлових субсидій населенню у грошовій форм, який запроваджено у березні поточного року. Прийнято рішення передати функцію виплати житлової субсидії отримувачам з центрального рівня на місцевий. Таким чином одержувачі субсидії самостійно обиратимуть куди їм перераховуватимуться кошти державної допомоги. Такий же принцип виплати передбачається застосувати і до порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у готівковій формі.

Так, оновлене Положення про порядок призначення житлових субсидій визначає механізм використання коштів, передбачених у держбюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам таких житлових субсидій.

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою мешканцям домогосподарств, які проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком. Суми призначеної, але не виплаченої у зв'язку зі смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному з членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія. Отримання житлових субсидій не пов'язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Якщо для опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи для опалення (теплопостачання) будинку під час розрахунку житлової субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу.

Інформацію про призначені житлові субсидії внесуться структурними підрозділами з питань соцзахисту населення до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.

Житлову субсидію розрахують на всіх членів домогосподарства. Субсидію призначать одному з членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку). За рішенням комісії вона може бути призначена одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають на підставі договору наймання (оренди) житла. За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають без укладеного договору оренди житла, якщо вони є внутрішньо переміщеними особами.

Субсидію не призначать одночасно за зареєстрованим місцем проживання особи та за місцем її фактичного проживання.

Під час призначення субсидії врахують такі доходи: зарплата після сплати ПДФО; пенсія; стипендія; соцвиплати, які призначаються структурним підрозділом з питань соціального захисту населення; допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування; грошові перекази, отримані з-за кордону; інші доходи.

Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соцзахисту населення за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, переселенці - за фактичним місцем проживання):
  • - заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі за формою, встановленою Мінсоцполітики; - декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики;
  • - довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформації про які немає в ДПС, ПФУ, фондах соцстраху тощо і не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
  • - копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати ж-к послуг (у разі наявності);
  • - договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).
АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік одержувачів житлової субсидії та коштів, які надходять на рахунок для виплати житлових субсидій. Він переказує кошти на рахунки управителів багатоквартирного будинку, об'єднань і виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» та управителями, об'єднаннями, виконавцями комунальних послуг.

Субсидія у грошовій безготівковій формі призначається домогосподарствам, які звертаються вперше, або які звертаються за отриманням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Громадянам, які одержували житлову субсидію у попередньому опалювальному сезоні у грошовій безготівковій/готівковій формах і у них відсутня заборгованість, житлова субсидія на наступний строк призначається у грошовій готівковій формі.

За бажанням одержувача субсидії, якому вона надається у грошовій готівковій формі, виплата субсидії з наступного місяця може здійснюватися у грошовій безготівковій формі.

Субсидії у безготівковій формі призначатимуться в автоматичному режимі через АТ «Ощадбанк». АТ «Ощадбанк» буде здійснювати переказ коштів на рахунки управителів комунальних послуг, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

Виплата житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі здійснюватиметься шляхом перерахування структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритій в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».

Пенсіонери будуть отримувати кошти на пенсійні рахунки в уповноважених банках або у виплатних об’єктах АТ «Укрпошта», де ці особи отримують пенсію.

Отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії звертаються до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, одержувачі субсидії звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».
Громадяни, яким призначено житлову субсидію, зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої їм готівкою. 1 жовтня 2019 року надання субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг та на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у грошовій формі відбувається у 2 моделях, які діють паралельно – безготівкова та готівкова.

Детальнішу інформацію щодо призначення житлових субсидій можна отримати в управліннях соціального захисту населення

Відповідні зміни запроваджені з 1 жовтня 2019 року.

 
Порядок подання та розгляду електропостачальником звернень, скарг, претензій.
 
Споживач у разі порушення його прав та законних інтересів першочергово має звернутись до учасника роздрібного ринку зі зверненням/скаргою/претензією щодо усунення таким учасником порушення та відновлення прав та законних інтересів спаживача.

До звернення/скарги/претензії споживач має додати наявні оригінали рішень або копії рішень, які приймалися за його зверненням/скаргою/претензією раніше, а також за наявності інші документи, необхідні для розгляду звернення/скарги/претензії, які після його (її) розгляду повертаються споживачу.

Якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, учасник роздрібного ринку може у строк не більше 3 календарних днів звернутися до споживача за додатковою інформацією, яка необхідна йому для повного та об’єктивного розгляду звернення/скарги/претензії.

У разі ненадання споживачем необхідної інформації (документів), пояснень щодо обставин, зазначених у зверненні/скарзі/претензії, учасник роздрібного ринку має надати споживачу роз’яснення (відповідь) виходячи з наявної у нього інформації. Ненадання споживачем додаткової інформації не є підставою для відмови учасником роздрібного ринку у розгляді звернення/скарги/претензії споживача.

Розгляд письмових звернень громадян

1.   ВИМОГИ ДО ЗВЕРНЕННЯ.

1.1. Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

1.2. Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

1.3. Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).

1.4. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

2.   ЗАБОРОНА ВІДМОВИ В ПРИЙНЯТТІ ТА РОЗГЛЯДІ ЗВЕРНЕННЯ.

2.1. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

2.2. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

2.3. Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

3.   БЕЗОПЛАТНІСТЬ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕННЯ.

3.1 Органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.

4.  ТЕРМІНИ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕННЯ.

4.1. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Звернення споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату розглядаються у термін 5 робочих днів з дати отримання звернення.

Якщо під час розгляду звернення/скарги/претензії необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку, то такі звернення/скарги/претензії розглядаються у термін 45 днів.

Дані про споживання електричної енергії надаються споживачу у термін 5 робочих днів з дня отримання запиту.

Звернення (скарги/претензії) побутових споживачів, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються першочергово.

4.2. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

4.3. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

5. ЗВЕРНЕННЯ, ЯКІ НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ РОЗГЛЯДУ ТА ВИРІШЕННЮ.

5.1. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

5.2. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Контакти ТОВ "Львівенергозбут" для подання звернень, скарг, претензій дивіться за посиланням: http://lez.com.ua/info

Окрім цього, пропонуємо Вам скористатись мобільним додатком «Енергетика Онлайн», розробленим НКРЕКП. Завантажити додаток можна за посиланням:

https://itunes.apple.com/ua/app/energyonline/id1441399796?l=uk&mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.energyonline
 
 
Порядок відключення/відновлення електроспоживання споживача

Припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу здійснюється:

1) оператором системи за умови попередження споживача не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення у разі:
  • відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
  • недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача, пристроїв релейного захисту, автоматики і зв’язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
  • заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з оператором системи;
  • несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем цих Правил, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь оператора системи);
  • невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
  • закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
  • закінчення терміну дії договору між споживачем та постачальником «останньої надії» (за умови неукладення споживачем договору з іншим електропостачальником);
  • порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 1997 року № 209 (далі - Правила охорони електричних мереж);
  • Створення неналежних умов експлуатації електричних мереж унаслідок незабезпечення збереження електричних мереж, створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму. Відключенню підлягають електроустановки та струмоприймачі споживача, для електрозабезпечення яких використовуються електричні мережі, щодо яких споживачем порушуються Правила охорони електричних мереж (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);

2) електропостачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:
  • заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
  • недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача.
Для споживача, який у встановленому законодавством порядку визнаний банкрутом, припинення повністю або частково постачання електричної енергії у зв’язку з відповідною заборгованістю здійснюється без попередження у разі наявності від’ємного сальдо на особовому рахунку згідно з показаннями засобу комерційного обліку, крім випадків, коли такий споживач, щодо якого в установленому порядку вживаються заходи для запобігання банкрутству, здійснює своєчасний розрахунок поточної плати за спожиту електричну енергію, а погашення його заборгованості включено до заходів щодо забезпечення вимог кредиторів.
 
Попередження про припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії оформлюється після встановлення факту наявності підстав для вчинення вказаних дій та надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження.

Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).

Попередження про припинення постачання електричної енергії може надаватись споживачу в інший спосіб, передбачений договором з електропостачальником та договором з оператором системи або додатками до нього.

Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача перед відповідним учасником роздрібного ринку, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором та період, за який ця заборгованість виникла.

У разі усунення споживачем в установлений строк порушень, що завчасно (до дня відключення) підтверджується належним чином, постачання електричної енергії споживачу не припиняється.

Оператор системи протягом одного робочого дня після надання споживачу попередження про припинення електроживлення повідомляє про це електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку. У разі отримання оператором системи від електропостачальника звернення щодо відключення електроустановки споживача оператор системи має повідомити адміністратора комерційного обліку про отримання відповідного звернення протягом дня його отримання.
 
Відновлення електроживлення електроустановок споживача, електроживлення яких було припинено з підстав, здійснюється оператором системи у порядку, визначеному Кодексом системи передачі та Кодексом систем розподілу, протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень, що підтверджується відповідним документом учасника ринку, на вимогу якого здійснювалося припинення електроживлення. Про усунення причин відключення ініціатор такого відключення повідомляє оператора системи в день отримання такої інформації.

Витрати оператора системи на здійснення робіт з припинення та відновлення електроживлення електроустановки споживача (повторне підключення електроустановки) покриваються за рахунок коштів ініціатора здійснення цих робіт, які відшкодовуються йому споживачем, якщо припинення постачання (розподілу або передачі) електричної енергії споживачу здійснювалося у встановленому цими Правилами порядку.
 
Права споживачів.

Споживач електричної енергії має право:

1) на приєднання власних електроустановок до мереж оператора системи або іншого власника електромереж у порядку, передбаченому Кодексом систем розподілу або Кодексом системи передачі;

2) на вибір електропостачальника;

3) на вибір комерційних пропозицій з різними тарифними планами;

4) одночасно мати більше одного укладеного договору про постачання електричної енергії споживачу за умови дотримання цих Правил та Кодексу комерційного обліку. При цьому договір про постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником;

5) купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами за Правилами ринку та на організованих сегментах ринку за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - додатково договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку в електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за цими Правилами;

6) отримувати якісні послуги з розподілу (передачі), постачання та комерційного обліку електричної енергії;

7) змінювати електропостачальника на умовах, визначених Законом України «Про ринок електричної енергії» та цими Правилами;

8) отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;

9) отримувати інформацію щодо якості електричної енергії, тарифів (цін), порядку оплати, умов та режимів її розподілу та споживання;

10) на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;

11) на відшкодування збитків відповідно до умов договору та законодавства України, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання та якості електричної енергії;

12) на звернення до електропостачальника з питання змін договірних умов у порядку, передбаченому цими Правилами;

13) на доступ до встановлених поза межами об’єкта споживача розрахункових засобів вимірювання та інформації, яка зберігається в первинній базі даних електронних багатофункціональних розрахункових засобів вимірювання.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Покази спожитої електроенергії побутовим клієнтам слід повідомляти Оператору системи розподілу щомісяця у період, що починається за два робочі дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій робочий день наступного місяця в один із таких способів:
1) через особистий кабінет на сайті Оператора системи розподілу;
2) за телефоном;
3) на електронну адресу.

У разі неотримання у вказаний період показів лічильника та за умови, що лічильник електричної енергії не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

Якщо за підсумками наступного місяця Споживач своєчасно надасть покази лічильника електричної енергії, визначення фактичного обсягу розподілу та споживання електричної енергії за період зазначеного місяця здійснюється з урахуванням наданих показів та показів, на які споживачем здійснено розрахунки.

Інформація щодо установ, з якими ТОВ «Львівенергозбут» уклало договори про прийом платежів від побутових споживачів (населення) за спожиту електричну енергію

На даний час ТОВ «Львівенергозбут» уклало договори про прийом платежів від побутових споживачів (населення) за спожиту електричну енергію з такими установами:

• ПАТ “Державний ощадний банк України»:
-    через каси банку
-    через інформаційно-платіжні термінали
-    через альтернативні канали обслуговування «WEB/Mobile Banking»/сайт Банку

• ПАТ КБ «Приватбанк»:
-    через каси банку
-    через інформаційно-платіжні термінали
-    через WEB та WAP сайти Банку
-    шляхом списання коштів з рахунків клієнтів

• ПАТ АКБ «Львів»
-    через каси банку
-    через інформаційно-платіжні термінали

• ПрАТ «Банк Фамільний»

• ПАТ «Укрпошта»

• Оплата онлайн

Побутові споживачі ТОВ "Львівенергозбут" можуть здійснити оплату за спожиту електроенергію через електронні системи: ПАТ КБ "ПриватБанк", "Easypay" , "Portmone" та "Ibox bank":


* інформація буде оновлюватись, оскільки ТОВ «Львівенергозбут» на даний час проводить роботи з укладання договорів з іншими установами.

Енергоефективність

На сьогоднішній день ми задуємуємось над енергоефективністю тоді, коли отримуємо рахунки на оплату за електроенергію.

Пропонуємо Вашій увазі 10 правил для того щоб зменшити витрати за електроенергію та здійснити свій внесок у збереження довкілля для наших нащадків.  
 
1. Вимикайте з електромережі електроприлади якими не користуєтесь, для прикладу: телевізори в режимі очікування споживають близько 9 кВт▪год на місяць, DVD-плеєри — 4 кВт▪год, комп’ютери — 3,6 кВт▪год.

2. Замініть звичайні жарівки на енергозберігаючі.

3. Користуйтесь електричними приладами виключно по інструкції.

4. Перейдіть на зонний тариф: використовуйте нічний тариф з 23:00 до 7:00 для побутових потреб. Ваші витрати за спожиту в нічний час електроенергію зменшаться на 50%.

5. Якщо користуєтесь електрочайником змініть його на традиційний або кип"ятіть стільки води скільки потрібно.

6. Максимально використовуйте денне світло - заберіть об"ємні вазони з підвіконь або речі які заступають світло.

7. Замініть електричні прилади на нові енергоощадні ( класу А, А+, або А++).

8. Утепліть дах будинку і стіни.

9. Пофарбуйте стіни і стелі кімнат у білий колір. Біла стіна відбиває 80% променів. Для порівняння: темно-зелена поверхня відбиває тільки 15% світла, чорна — 9%.

10. Встановіть світлорегулятори та датчики, які автоматично вмикають освітлення при появі людини—  таким чином ви зменшите споживання електричної енергії.

Показники  якості надання послуг з електропостачання

Електропостачальник забезпечує дотримання загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг

Порядок забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання затверджений постановою НКРЕКП від 12.06.2018 року № 375.

До загальних стандартів якості надання послуг електропостачальника належать:
  • рівень сервісу контакт-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році - не менше 75 %;
  • відсоток втрачених дзвінків контакт-центру (без урахування втрачених дзвінків у меню голосового самообслуговування) у звітному році - не більше 10 %.
До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника належать:

1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання запиту споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача:
у строк 30 днів;
у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу електричної енергії забезпечує електропостальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від ОСР щодо виплати компенсації.

Порядок компенсації за недотримання показників якості електропостачання

Електропостачальник надає споживачу компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг шляхом урахування суми відповідної компенсації у рахунку за спожиту електричну енергію у строк не більше 45 днів з дня недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг.

Електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживача(ів), яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача.

Якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу електричної енергії забезпечує електропостальник

Електропостачальник ураховує суму відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку за електричну енергію споживача у строк не більше 30 днів з дня отримання повідомлення від ОСР щодо виплати компенсації;

Електропостачальник зменшує платіж за надання послуг з розподілу електричної енергії ОСР на суму компенсацій.

У разі якщо сума компенсації перевищує суму рахунку за надання послуг з розподілу/постачання електричної енергії, електропостачальник ураховує суму невиплаченої компенсації у розрахунках майбутніх періодів.

У разі наявності заборгованості споживача за спожиту електричну енергію/надання послуг з розподілу компенсація може бути надана у рахунок зменшення заборгованості.

РОЗМІР КОМПЕНСАЦІЇ 
за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника

Підпункт Порядку
Гарантований стандарт Розмір компенсації споживачам, грн Періодичність надання
побу товим непобутовим
малим непобутовим іншим
Підпункт 1 пункту 3.3 глави 3 Надання даних про споживання електричної енергії 5 роб. днів 100 200 400 одноразово
Підпункт 2 пункту 3.3 глави 3 Розгляд звернень/скарг/ претензій споживачів 30 днів 200 400 600 одноразово
Розгляд звернень/скарг/ претензій споживачів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку 45 днів 200 400 600 одноразово
Підпункт 3 пункту 3.3 глави 3 Розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату 5 роб. днів 100 200 400 одноразово
Підпункт 4 пункту 3.3 глави 3 Урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку споживача за електричну енергію 30 днів 100 200 400 одноразово
 
Компенсація за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником не надається у випадках:

1) якщо недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг було спричинено доведеними форс-мажорними обставинами;
2) у разі відмови споживача у письмовому вигляді від отримання компенсації.


Порядок зняття показів засобів вимірювання та оплати спожитої електричної енергії

Споживач, що є побутовим, зобов'язаний щомісяця знімати фактичні показання лічильника електричної енергії та надавати їх Оператору системи розподілу.

Зчитані (зняті) та передані дані з засобів комерційного обліку протягом періоду, що починається за два робочі дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій робочий день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), вважаються даними на перше число календарного місяця.         

Зчитані (зняті) та передані дані з засобів комерційного обліку в будь-який інший день календарного місяця є вихідними даними для визначення даних комерційного обліку на перше число розрахункового періоду (календарного місяця).

У разі неотримання до початку четвертого робочого дня місяця, що настає за розрахунковим, показів лічильника та за умови, що лічильник електричної енергії не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

Споживач, що не є побутовим, зобов'язаний протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця надати Постачальнику послуг комерційного обліку (Оператору системи) звіт про покази засобів обліку за розрахунковий місяць. При обладнанні комерційних засобів обліку засобами дистанційної передачі даних, інформація про покази засобів обліку за розрахунковий місяць формується через канали дистанційного зв'язку.
Перевірка достовірності даних комерційних засобів обліку безпосередньо на місці їх встановлення забезпечується сторонами за необхідності, але не рідше ніж один раз на шість місяців, про що складається відповідний акт контрольного огляду засобу комерційного обліку.

У разі ненадання Споживачем звіту про дані комерційних засобів обліку протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця та за відсутності переданої (зчитаної) з них інформації засобами дистанційної передачі даних, а також за відсутності контрольного огляду засобу комерційного обліку протягом розрахункового місяця обсяг спожитої (розподіленої) електричної енергії за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового споживання попереднього розрахункового місяця.

Оператор системи розподілу зобов’язаний проводити не рідше одного разу на шість місяців контрольний огляд засобів комерційного обліку споживачів відповідно до затверджених графіків.       
 
Розрахунки між споживачем та електропостачальником  здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.

Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
  • протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
  • протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
  • в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
Для здійснення розрахунків за фактично спожиту електричну енергію електропостачальник має сформувати та виставити споживачу платіжний документ у паперовій або електронній формі (у випадку згоди споживача на отримання електронного платіжного документа), на підставі даних комерційного обліку, отриманих у порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку.

Платіжний документ формується електропостачальником за обсяг електричної енергії згідно з обраною комерційною пропозицією до договору про постачання електричної енергії споживачу.

Платіжні документи надаються електропостачальниками споживачам безкоштовно.

Датою здійснення оплати за виставленим платіжним документом є дата, на яку оплачена сума коштів зараховується на поточний рахунок із спеціальним режимом використання електропостачальника або поточний рахунок оператора системи розподілу, відкритий в уповноваженому банку.

Вплив на довкілля, спричинений виробництвом електричної енергії

Виробництво енергії істотно впливає на стан довкілля. Інформацію про вплив, спричинений виробництвом електричної енергії усіма джерелами енергії можна отримати за посиланням: http://necu.org.ua/energy.


ТОВ «Львівенергозбут» надає інформацію  щодо частки кожного джерела енергії у загальній структурі обсягу купленої електричної енергії за обсягом виробництва та вартості у 2019 році (переглянути)


Загальноукраїнська інформація та статистична інформація європейських інституцій у сфері електричної енергії (переглянути)